Erika a Mária úton Budapestről Csíksomlyóra

31. nap: Mezőmadaras- Marosszentgyörgy 21 km

2015. május 14. csütörtök

Már meguntam a járkálást,
A járkálást, a bujdosást,
Az idegen földön lakást.

Szokás szerint 6-kor ébredtünk. Egész éjjel aludtam, mint a bunda. Nagyon fáradt voltam, és a körülmények is kifogástalanok voltak. A paplan alatt még a zsákba is bebújtam, így nem fáztam, mint az előző éjszaka. Bedugtam a fülem, így teljes nyugalom és csend vett körül. Nem hallottam a szomszéd szobában alvó svájciak horkolását, pedig fújták rendesen, sem a kinti kutyák ugatását.

Kiadós reggelink volt, sok zöldséggel, pakoltam az útra is egy kis szendvicset. Izolda sajnos ihatatlan kávét főzött, de a tea és a többi ennivaló finom volt.

Nyolc órakor indultunk, sajnos szakadó esőben. Teljes esőfelszerelésbe öltöztünk. Sáros, latyakos földúton kezdtük a napot, alig bírtuk a lábunkat emelgetni. Rövid idő alatt a cipőm is teljesen átázott. Már annak is örültünk, ha egy kicsit füves részre értünk. 2-3 nagyon meredek emelkedőt másztunk meg, alig bírtam tüdővel és lábakkal. Amikor megálltunk pihenni, akkor sem tudtunk az eső miatt leülni. Időben, de jó fáradtan értünk be Marosvásárhelyre. Hosszan ballagtunk a városban közben észrevétlenül az eső is elállt. Fél egyre értünk Marosszentgyörgy határában egy Sörpatika nevű vendéglőhöz, ahol egy órát pihentünk. Ittam egy kávét és megettem a reggel csomagolt szendvicsem felét, a másik felét a fiúknak adtam.

A Maros

Mire innen tovább indultunk, ismét elkezdett esni az eső. Szakadó esőben értünk Marosszentgyörgy központjába, ahol a helyi TV stábja várt minket. Innen a helyi katolikus templomhoz vonultunk, ami egy nagyon szép, kazettás mennyezetű, 12. századból származó épület. Rövid köszöntő után átmentünk a plébániára, ahol a szállásunk is volt. Mi lányok egy 4 ágyas szobába kerültünk az emeleten. A földszinten volt a zuhany és a WC, ami egy külső lépcsőn volt elérhető. Legnagyobb örömünkre volt meleg víz.

Közben váratlanul megérkezett kedves ismerősöm, Szabolcs, aki Marosvásárhelyen él, tudta ma itt lesz a szállásunk, eljött hogy találkozhasson velem. Nagyon megörültem neki, de sajnáltam is őt, mert szakadó esőben, bőrig ázva, biciklivel tekert ki hozzánk. Hozott forró teát, bort és almás sütiit, amit rögtön el is fogyasztottunk. Szabolcs mesélt a magyarság itteni helyzetéről, jót beszélgettünk.

Szabolccsal

Miután Szabolcs elment, mi megvacsoráztunk. Volt finom zöldség leves, pörkölt, tészta és savanyú káposzta. Ismét együtt voltunk a svájciakkal, együtt is vacsoráztunk. Rövid kihagyás után, ismét elkezdett szakadni az eső. Bebújtunk az ágyba, de nagyon hideg volt. Gyuri szólt a háziaknak, minden további nélkül bekapcsolták a fűtést. Rövid időn belül jó meleg lett a szobában. Vizes ruháinkat kiteregettük a radiátorokra, reméltük reggelre minden megszárad.

Ma elbúcsúzott tőlünk Zsolt, a lovas zarándok, kicsit sietnie kell előre. Megbeszéltük Csíksomlyón találkozunk. Viszont csatlakozott hozzánk Jóska veje, így létszámunk továbbra is maradt 13.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.