Erika a Mária úton Budapestről Csíksomlyóra

32. nap:Marosszentgyörgy- Jobbágyfalva 20 km

2015. május 15. péntek

2015. augusztus 21. - armaiera

Vezetsz, Uram, vezetsz, érzem szent kezedet,
Veszélyes szirteken, sötét ormok felett,
Zajló hullámokon, hol minden elhagyott,
Utamra fényt derít rengő csillagzatod.

Az éjjel megint nagyon jól aludtam, nagyon jó volt a fűtés. Teljesen megfelelő körülmények voltak a nyugodt pihenéshez. Ruháink megszáradtak és a cipőink is sokat veszítettek a nedvességükből, bár teljesen nem tudtak kiszáradni. Reggelire főtt tojás, zakuszka, lekvár, vaj és sok zöldség volt. Teát és kávét is kaptunk, nagy örömünkre volt tej is. Megint csomagoltam egy kis útravalót is magamnak.

Reggeli Marosszentgyörgyön

Indulás előtti csoportkép, ahol házigazdáink és a "4 svájci zarándok" is jelen van

Reggel fél hatkor ébredtünk és negyed nyolckor már indultunk is, mert időre kellett érkeznünk a falu közelében levő kolostorhoz. A Kis Szent Terézről elnevezett karmelita kolostorban részt vettünk a 8 órai szent misén. A korszerű modern épületben 7 apáca él. Gyönyörűen énekeltek, megható volt az egész alkalom.

A kolostor

Egy órát időztünk az apácáknál, majd indultunk tovább. Ide érkezett a mai nap túravezetője Szilágyi Zoltán, vele vágtunk neki a mai utunknak. A köves út gyorsan elfogyott és erdei földúton haladtunk tovább. Helyenként nagyon megmaradt az előző napi eső nyoma. Sáros, csúszós úton egyensúlyozva lépegettünk. Több emelkedőt is végig izzadtunk, az egyik magaslatról gyönyörű kilátás nyílt a környék hegyeire. Látszottak a Görgényi havasok, a Bekecs, amit holnap fogunk megmászni és a Hargita kezdeti vonulatai is.

Nagyon jó tempóban haladtunk, tulajdonképpen semmi bajom nem volt. Reggel vettem be fájdalomcsillapítót, így a kezdeti térdfájásom is elmúlt. A sarkam teljesen rendben volt, reggel Zoli nagyon jól beragasztotta.

Már 11-kor megettem a reggel csomagolt szendvicset, majd később 1 sajtot és egy kis lekvárt is befaltam. Korán volt a reggeli, hamar megéheztem.

Nagyon időben érkeztünk meg Jobbágyfalvára, ahol hosszú idő után újra vártak bennünket a helyiek, a plébános vezetésével gyerekek és felnőttek is.

Énekelve, zászlókkal felszerelve vonultunk a templomba. Rövid imádkozás és éneklés után a paplakban volt egy kis fogadás. A férfiak ittak rendesen, lett is jó kedvük gyorsan. Innen már csak egy fél óra járásra volt a szállásunk, a gyönyörű környezetben levő Tündér Ilonka Camping. Faházakban voltunk elszállásolva, mi nők, négyen együtt. Volt közös fürdő, sok zuhany, meleg víz, működő csapok és WC-k.

Lezuhiztunk, lehetett géppel mosni. Bőven volt időnk elrendezkedni, kicsivel 4 óra után már megérkeztünk. Nagyon szép idő volt, a kis ház előtt élveztük a napsütést. Aztán elég hirtelen hűlni kezdett az idő, a vacsoránál már igen csak fáztunk. Daragaluska levest, párizsi szeletet, krumplit, savanyúságot és nápolyit kaptunk kedves vendéglátóinktól vacsorára. Nem sokáig maradhattunk a szabadban, mert egyre jobban fáztunk. A mosott ruháinkat kiteregettük a ház elé, de mivel csak gyengén lehetett centrifugázni, biztosak voltunk, hogy reggelre nem fognak megszáradni.

Holnap nehéz nap vár ránk, nagy emelkedő, 30 km és egy nomád szállás.

Megállapítottam, hogy nagyon ramatyul nézek ki, nem tudom, rendbe tudok-e jönni még valamikor.

Egy hét múlva vége a zarándoklatnak, már megérkezünk Csíksomlyóra. Már nagyon várom, szeretnék már otthon lenni!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.